برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد
نوشته شده توسط : hsi

 

 

چرا جزیره قشم؟

قشم یکی از معدود جزایر استان هرمزگان است که با وجود پیشرفت روز به روز تکنولوژی، بافت سنتی، بومی و طبیعی خود را حفظ کرده است. این جزیره زیبا، عروس جزایر خلیج فارس است و عنوان بزرگترین جزیره ایران را متعلق به خود کرده است. همچنین نخستین ژئوپارک خاورمیانه در این جزیره قرار دارد.

 

مختصری از تاریخچه جزیره قشم

دوره ساسانیان، عصری بود که توجه ویژه‌ای به این جزیره شد و به این مکان «ابرکارون» می‌گفتند؛ اما جالب است بدانید تاریخچه این جزیره به دوران ساسانیان محدود نمی‌شود و می‌توان ردپایی از آن را در دوران ماد‌ها پیدا کرد. با پیدایش اسلام مسلمانان این جزیره را فتح کرده و کم کم قشم رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

این جزیره در تاریخچه چند صد ساله خود فراز و نشیب‌های فراوانی را دیده است و شاهد حکومت‌های متفاوتی همچون آل بویه، مغولان و ایلخانیان بوده و تاثیر هر کدام از این حاکمان در گوشه به گوشه جزیره حس می‌شود.

در این بین، اروپاییان و مخصوصا پرتغالی‌ها نیز از این غافله عقب نمانده و به سراغ این جزیره زیبا آمدند و این سلطه تا شکل‌گیری حکومت قاجاریان ادامه پیدا کرد؛ پس از این شکل‌گیری بار دیگر قشم همچون فرزندی عزیز به آغوش ایران بازگشت.

هزینه سفر قشم
 

موقعیت جغرافیایی جزیره قشم

بخشی از هزینه سفر به قشم به خاطر موقعیت جغرافیای این جزیره است. جزیره قشم در جنوبی‌ترین نقطه ایران زمین و در استان هرمزگان واقع شده است و بزرگ‌ترین جزیره تنگه هرمز محسوب می‌شود. قشم از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هنگام، از شرق به جزیره لارک و از جنوب غربی به جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک منتهی می‌شود.

 
اجاره ویلا در قشم
 

آب و هوای جزیره قشم

در هزینه سفر به قشم ،‌ فصل سفر حرف اول را می‌زند. با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، گرم و مرطوب بودن، دو ویژگی اصلی این جزیره است که با توجه به نوع فصل میزان آن متغیر است. ۱۰ تیر الی ۱۰ شهریور به عنوان گرم‌ترین روزهای جزیره شناخته می‌شوند و به جرات می‌توان گفت که در این روزها دمای هوا ۴۹ درجه سانتی‌گراد را نیز پشت سر خود جا می‌گذارد! اما از نظر هزینه می‌توان گفت که همه‌چیز در قشم آن هم در فصل تابستان ارزان است و قیمت‌ها در این روزهای گرم شکسته می‌شود.

اما به جای فصل تابستان، زمستان قشم دیدنی است و متوسط دما در این فصل ۱۶ درجه سانتی گراد است. اگر هدف شما از سفر به قشم ، دیدن جاذبه‌های این جزیره است، پاییز و زمستان قشم را از دست ندهید.




:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: